– Mont-Beuvray-i régészeti leletek
A március 23-tól április 19-ig látogatható régészeti kiállítás Szabó Miklós kelta koros régész által vezetett francia ásatásról.
– A kalap, mint női metafora
Március a női művészek hónapja a Párizsi Magyar Intézetben: Sándor Katalin fotográfiái mellett Napkori Edit kalapszobrait is megtekintheti a közönség.
A Bibracte Európai Régészeti Központot François Mitterand alapította 1984-ben, a már Julius Ceasar által is említett kelta településen, azzal a szándékkal, hogy íly módon nagyszabású európai kutatóközpontot hozzon létre. 1988 óta Szabó Miklós, a kelta korszak egyik legnevesebb európai szakértője vezetésével német, spanyol, olasz, belga, francia és magyar régészek végeznek egyre érdekesebb eredményeket hozó ásatásokat.
A Párizsi Magyar Intézet március 23-tól április 19-ig látogatható kiállítása ezekből a leletekből tár egy válogatást a nagyközönség elé. A tárlat tárgyait Vincent Guichard, a bibracte-i kutatóközpont főigazgatója, Szabó Miklós akadémikus és Szőke Balázs, a Magyar Nemzeti Múzeum munkatársa mutatja be az érdeklődőknek.
A kalap, mint női metafora
Napkori Edit mintegy tíz éve készít kalapokat. Munkáit rendszeresen megcsodálhatják divatbemutatókon és kiállításokon, így például 1997-ben a Budapesti Francia Intézetben, 1998-ban Szegeden, 2003-ban pedig az Óbudai Pincegalériában. A francia közönség sem először találkozik „kalapkölteményeivel”: 2001-ben, a MAGYart, franciaországi magyar kulturális évad idején a Párizshoz közeli Deuil-la-Barre városkában rendeztek tárlatot munkáiból. Ahogy akkor az egyik újságban írták róla: „Napkori Edit műveinek eredetisége a fiatal magyar művésznő merész fantáziájában keresendő, mellyel új életre kelti a női kalapdivatot.”.