Kiállításszervezőknek, múzeumban, galériákban dolgozóknak, leendő vagy végzett képzőművészeknek, más művészeti ággal foglalkozóknak ajánlott kurzus az 5K szervezésében
A kurzus betekintést kínál a kortárs képzőművészet világába, média- és marketingismereteket nyújt, bemutatja a műtárgypiacot, valamint az üzleti kommunikációval és művészeti menedzsmenttel is foglalkozik. A kurzus résztvevői alapos ismeretek birtokában képesek lesznek a művészetet körül vevő piaci, társadalmi és média kontextusok értelmezésére. Továbbá képesek lesznek a kurzuson szerzett ismereteiket e területeken a gyakorlatban is felhasználni! Oktató: Durica Katarina Helyszín: 1088 Bp., Múzeum u. 7. Időpont: szerda 18.00-19.30.Első óra: november 21. Részvételi díj: 50 000 Ft + áfa, azaz bruttó 63 500 Ft/12 alkalom Befizetési határidő: november 30. RÉSZLETES TEMATIKA 1. A művészet piacaKik a főszereplők és mennyi pénz van a műtárgykereskedelemben? Christie’s, Sotheby, a világ legnagyobb aukciós házai, a legdrágábban elkelt műtárgyak, legkeresettebb művészek, galériák és műtárgy kereskedelmi bázisok itthon és külföldön. Mi a sikerük titka? Hogyan működnek? 2. Média és művészetSzaklapok, irodalmi folyóiratok és képzőművészettel foglalkozó kiadványok versus napi sajtó, kereskedelmi televíziók, és bulvárlapok. Mekkora és milyen hatása van egy szaklapban megjelent kiállítás kritikának és milyen az, ha a TV2 és az Index foglalkozik a témával?Hogy írjunk sajtóhírt? Hogy érjük el azt, hogy a média foglalkozzon a kiállítás megnyitóval, a könyvbemutatóval, a művésszel? 3. Brandépítés – stratégiai marketingMitől lesz egy képzőművész sikeres? A Budapesti Képzőművészeti Egyetemen több tucat művész végez évente, mégis csak néhányuknak sikerül befutnia. Milyenek az aktuális trendek? Kik ezek a művészek és kik támogatták az útjukat? Milyen módszerekkel dolgoznak a brandépítők? Kortárs galériák és napjaink magyarországi mecénásai illetve külföldi példák. 4. FinanszírozásMiből futtassunk fel egy művészt, galériát, rendezvényt? Pályázatok, kulturális intézmények, minisztérium, állami támogatások és multinacionális cégek. Szponzoráció és működési mechanizmusok itthon és külföldön. 5. A művész és a galériaÍgéretes művészek felkutatása és leszerződtetése egy-egy galériához. Hogy néz ki mindez a gyakorlatban? A galériák működési mechanizmusai, szerződések és apró betűs részeik. Mennyit kap a művész és mennyit a galéria? 6. Mennyibe kerül?Mi kerül „ezen ennyibe”? Kortárs műtárgyak árazása. Befektetés, műgyűjtemények versus lakberendezés. Az itthoni trendek: „a magyar üzletember egy valamibe hajlandó fektetni: műkincsekbe. Listavezető a sportkocsi és a festmény.”