Ahogy a kiállítás címe, Happenstance (Véletlenül) indikálja, nem előre meghatározott feltételek köré szerveződött a show. Ugyanakkor valamennyi kiállított műben találunk konceptualista jeleket (ha nem is a konceptualizmusra oly jellemző fogalmi tisztaságot), és legtöbbjük a szobrászat és fotográfia házasságából született.Shana Lutker Los Angeles-i művésznő kávézóasztalok tetejére szánt szobrokat készít, amelyeket lefényképez. Nem az eredeti szobrokat, hanem a róluk készült fényképeket állítja ki, elmosva a különbséget a művészet és dokumentáció között. Lisa Tan egy ólomüvegből csiszolt dísztárgyat hajított ki egy második emeleti ablakból, majd lefényképezte a minimális kárt szenvedett tárgyat, és kiállította a róla készült fényképpel együtt, Untitled (Broken Baccarat) címmel. A geográfia, mint végzet a kiállítás egyik altémája. Terry Chatkupt az USA északkeleti Maine államban rekonstruálta videon a középnyugati tájképet, amelyben gyermekkorát töltötte. A Taiwan-i születésű, Los Angelesben nevelkedett Arthur Ou az ethnicitás kérdésének vizuális sikamlósságát vizsgálja: Taiwan-on élő japánok házaiban található régi, kínai dekorációs elemeket, szobrokat, vázákat, tapétákat dokumentál fényképein. Ruben Ochoa és Amir Zaki vizsgálatának tárgya Los Angeles. Az előbb graffitivel borított falakat fényképez, az utóbbi a városban gyakran előforduló földcsuszamlásokat. Rodney McMillan egy elhagyott házban talált mocskos, büdös, lyukas szőnyeget állít ki, amely ebben a kontextusban minimalista festmény (korai Robert Mangold) és az Egyesült Államok térképe kereszteződésének tűnik. Leslie Hewitt Riffs on Real Time című fotó-sorozatának minden darabja kollázs, s minden kollázs egy családi fénykép, vagy a polgárjogi küzdelmek során készült dokumentumkép darabjaiból áll, a képeket kézzel írott jegyzetekkel, listákkal látta el a művész. A Los Angeles-i születésű, New York-ban élő Michael Queenland a véletlent állítja művészetének fókuszába. A Standing Brooms Until All or None Fall Over (Álló seprűk, amíg mindegyikük, vagy egyik sem borul fel) című műve fadobogó, amelyen 12, a cirokkal lefelé fordított seprű áll, amíg valamelyikük a légmozgás hatására mennydörgés-szerű hanggal fel nem borul.