P.S. 1 Contemporary Art Center, Queens, New York
Az American Surfaces visszahozza Shore izgalmas színes fényképeit az 1970-es évekből, amikor, Walker Evans, Robert Frank és Garry Winograd nyomdokait követve, az ifjú Shore, 35 milliméteres Rollei kamerájával beutazta az Egyesült Államokat. New Yorkból elindulva jutott el a déli államokba, onnan nyugatra fordult, majd a híres 66-os úton tért vissza a keleti partra. Abban az időben Richard M. Nixon volt az elnök, és még tartott a vietnami háború, de Shore, Andy Warhol gyárának szorgalmas munkása, már akkor is tudott egy-két dolgot a fapofa-stílusról és a sorozat-fényképészetről. Nem azt fényképezte, amit az újságok és a televízió mutattak. Azt fotózta, ami ott volt mindenki orra előtt, de senki sem látta, még kevésbé gondolta fényképezni érdemesnek: egy rozsdás patikatáblát Amarillo, Texasban; egy klub-szendvicset Albuquerque-ben; két, floridai házuk nappali szobájának kanapéjába süppedt, fehér cipős nyugdíjast; betontéglákból épült Ohio-i motelszobát; üres hűtőszekrény belsejét a Michigan állam-beli Pontiac városából. Shore irtózik a romantikától. Képei alkotójuk szuperintelligens formai szigorúságáról árulkodnak.