A Barcsay Teremben a Best of Diploma 2013 július 27-ig még kiállítás látható, a Laborban, pedig a másodéves intermédiások Elefánt celebje pár nappal ezelőttig még borzolta a vizuális kedélyeket. Az artPortal szemlézte a felhozatalt.
A festő szakosok figuratív, hagyományos technikával készült képeket sorakoztattak fel. A sok fotel és lakásbelső egymás mellett kicsit olyan, mint ha egy vizsgafeladat lenne, nem pedig diplomakiállítás. A technikai tudás tagadhatatlan, de a témák még kicsit földhöz vagy inkább lakáshoz ragadtak.
A képgrafikusok az absztrakt és a figurális kölcsönhatásaival játszanak. Bátrabban választanak témát és eszközt, mint a festők. Nagy Rozália munkáján csak közelről vehető észre, hogy a nonfiguratívnak tűnő minta valójában emberi alakokból áll össze. Takács Lídia képein is csak lassan vehetőek észre a kis motívumok, mint például a harmadik képen szereplő szék.
Nagy Rozália
Hitter Magdolna stégről leugró úszónő szobrában egyszerre van valami a Kis Varsó emlékezetes „tornasorából“ (Tulajdonságok című munka, 2002) és Egerszegi Krisztina olimpiai aranyából. Az anyaghasználat és a póz életszerűvé és büszkévé teszi a kis szobrot.
Hitter Magdolna
Szalai Sára és Szeredai Enikő látványtervezőként Parti Nagy Lajos Ibusár című drámájához és Dürrenmatt A fizikusok című darabjához tervezett díszletet. A fizikusok helyszíne a Bárka Színház, a tér maga a darabhoz mérten nyomasztó, egy medencébe süllyesztett lakótér benyomását kelti. Mindkét tér nagyon kreatív és sokat ad hozzá a darab jelentésrétegeihez.
A restaurátorok munkáját kár volt csak néhány dokumentációs táblán bemutatni, igazán érdekes lenne a restaurált festményeket és szobrokat is kiállítani.
Fillér Máté
A diplomakiállítás intermédia szekciója Fillér Máté András videójából és Ipsics Barbara fotóiból áll. A Fillér Máté által feltett kérdés, azaz, hogy Művészkedsz még? olyan problémákat jár körbe, amelyekkel a mai művészek szembesülnek az egyetem, a művészi tevékenység melletti munka, a művészi identitás elfogadása és elfogadtatása. Tarr Hajnalka vendéglátós élményeiről és bemutatkozási nehézségeiről mesél, az intermédia szakot végzett filmrendező, televíziós műsorvezető Till Attila pedig arról, hogyan nem lett festő.
A videók a Laborban is nagy hangsúlyt kaptak. A belső térben a repülésről, repüléssel kapcsolatos álmaikról beszélnek látszólag véletlenszerűen válogatott megszólalók. A videó környezete tökéletesen idézi a vidéki nagymamák lakását, a tévén, amin a videó megy, kis csipketerítő rajta egy porcelánkutya. A diplomakiállítással szemben a Laborban nem szerepelnek nevek a műtárgyak mellett, azok csak egy külön lapon olvashatóak a kirakatban.
Birkás Mona
Birkás Mona egy rúzs című videója már az időkorlátokat feszegeti, de egyhangú, meditatív képei során csak az egyre nagyobb piros foltot érzékeljük a nő arcán. A videó lényege, hogy a főszereplő egyszerre használ el egy teljes rúzst, folyamatosan a szájára majd az állára és az orra alá kenve azt. Mihályi Barbara Meddőhányás című videója az aluljárók világába merül, ahol a spontán cselekmények annyira jól vannak összevágva a Muzsika TV-t bámuló idős nénivel, hogy az már szinte „nagyfilmbe“ illő.
A videók mellett láthattunk lefotózott mini jeleneteket, mint a kábellopás és a vonatozás Legóból megrendezve. A középső térben lévő dobozszerű kép a kiállítás címében is megjelenő celeb szót boncolgatja a szó számos magyar képviselőjét és Andy Warholt is megjelenítve.
A két kiállítás, habár azonos egyetemhez kapcsolódik, mégis nagyon különböző. Az Elefánt celeb egyfajta térfoglalás, a Barcsay Teremben szépen installált kiállítással szemben. A kettő együtt ad valamiféle összképet arról, hogy milyen a művészképzés jelenlegi arca.