Brooklyn Museum, New York
Edward Burtynsky kanadai fényképész ipari létesítménnyeket, fúrótornyokat, olajfinomítókat, kőbányákat, gyárakat, és ipari termékeket, nyomtatott áramköröket, alkatrészeket, szerszámokat, valamint ipari hulladékokat fényképez. Ábrázolása szélsőségesen részletező, félelmet keltő, megzavaró, riasztó. Képei gyakran hasonlítanak a Hollywood-i bűnügyi filmek képi világához. Meg akarja mutatni, ahogy az emberi tevékenység átalakította, tönkretette bolygónk természetes topográfiáját. Ebből a szándékból adódott kiállításának címe: Manufactured Landscapes. Könnyen észrevehető a hasonlóság Burtynsky munkái és a német Bernd és Hilla Becher ipari struktúrákat bemutató katalógusai, valamint Andreas Gursky rock-koncerteket és nagy, dobozalakú árúházakat ábrázoló fényképei között. Burtynsky művei a New Topographers csoportba tartozó Robert Adams, Lewis Baltz és Frank Gohlke művészetét is idézik. A kiállítást az Ottawa-i National Gallery of Canada szervezte és cirkulálja.