Az év elején döntött úgy a BBC, hogy egységesíti és megújítja piktogramkészletét, minden digitális platformja számára átjárható és globálisan érthető vizuális nyelvezettel. A programot végül házon belül valósították meg, nem bízták külső tervezőkre. Az eredeti elképzelés szerint 170 egységes piktogram jelent volna meg, végül a listára 119 elem került, az általános útmutató jeleken túl a közlekedés, a sport és a gyermekvilág területéről.
A piktogram-készlet jól illeszkedik a BBC egyéb arculati elemeihez, így magához az 1997 óta használt, visszafogottan elegáns, fekete alapon fehér alaplogóhoz. A mobil-, internetes- és digitális televíziós alkalmazásokra tervezett piktogramokat az egyszerűség, a letisztultság, az egyediség és a modern brit esztétikumhoz való idomulás jellemzi – állítja Simon Rooney a BBC GEL (Global Experience Language) projekt kreatív igazgatója.
Forrás: BBC GEL
A BBC tervezőgárdája három hónap alatt alkotta meg a 119 különböző, egyedi és reményeik szerint a társaságra jellemző, össze nem téveszthető piktogramot. A letisztult jelzések valóban jól illeszkednek a vállalat arculatába, de kifejezetten újszerű élményt nem jelent a szemlélőnek. Igaz, az elkészült piktogramokat a nagyközönségen csak most kezdik „tesztelni”. Roodey szerint inkább a klasszikus formavilágot helyezték előtérbe, a minden áron való modernizálással szemben. Ennek jó példája a mikrofon piktogram, amelyben a BBC rádió jellegzetes, hagyományos mikrofonformája köszön vissza.
Vázlatok a sport piktogramokhoz
Forrás: BBC GEL
Sport piktogramok
Forrás: BBC GEL
A kreatív igazgató hozzátette, a legnagyobb kihívást számukra a sport-piktogramok megtervezése jelentette, ahol a legtöbb esetben, különböző pozícióban jelenik meg az emberi test. Első vázlataikban túlságosan merevre, élettelenre sikerültek a figurák, majd a végeredményben már inkább teljesalakos, dinamikus képek születtek, az adott sportág egy jellemző pillanatában ragadva meg a mozdulatot.
Forrás: BBC GEL
A teljes piktogramkészlet itt megtekinthető.