György István: A XX. század tanúja Búza Barna
Zajti Gábor: Az építészet Bartókja – Medgyaszay István
Vékás Péter: A szobor
Forgács Péter: A fekete kutya – Történetek a Spanyol Polgárháborúból
Az Iparművészeti Egyetem hallgatóinak kísérleti és animációs filmjeiGyörgy István: A XX. század tanúja Búza Barna
A 90. és 100. életév között is aktív alkotóművészek szereplőjeként Búza Barna szobrászművész tanulmányait, műveit, életútját mutatja be a film napjainkig. Személyén keresztül a néző előtt kirajzolódik a XX. század történelme.
————————————–
Zajti Gábor: Az építészet Bartókja – Medgyaszay István
„A népek világküzdelmében csak erős és eleven kultúrával tarthatjuk felszínen magunkat. Ebben érintkezik a nemzeti cél a magasabb örök emberi céllal. Az eleven kultúra nem élősködik az idegen elmúlt korok művein, hanem alkot újat a maga életébôl, a maga lelkéből valót. Alkossunk hát mi is újat, a mi népünknek valót, a mi népünk formakincsébôl, és formáljuk azt a mi lelkünk szerint.”
—————————————
Vékás Péter: A szobor
A film kiváló magyar szobrászok munkáinak bemutatásával ábrázol különféle szobrászati technikákat: kő-, fa- és bronzszobor készítési módszereket. Ezenkívül a szobrászok ars poeticáját és a világról való nézeteiket is megismerhetjük.
———————————-
Forgács Péter: A fekete kutya – Történetek a Spanyol Polgárháborúból
A spanyol polgárháború évtizedekig olyasmi volt számomra, mint egy fekete-fehér Robert Capa fotó. Mindegyre csak a kegyetlen Franco és a véreskezű fasiszták (sajnálatos) győzelme a baloldal felett – dominálta képzeletemet. Ez valójában nem sok a valódi Spanyolországról. Az én külön spanyol kalandom 1993-ban kezdődött Ernesto Noriega amatőr filmjeivel, a polgárháborús, börtönben forgatott és a háború szaggatta Spanyolországot megrajzoló expresszionista film képsorai megragadták a képzeletemet.
———————————-