Sokan azonosítják a videojátékokat az erőszak propagálásával, néhány ultrakonzervatív amerikai politikus egyenesen betiltásukat követeli. Mások a játékok készségfejlesztő aspektusait dícsérik, adatokkal bizonyítva, hogy nemcsak a játékosok kombinációs-készségét, hanem szem-kéz koordinációját is javítják. Miközben a vita folyik, felgyorsult a video-játék piac növekedése, a gyártók a teljes palettát igyekeznek lefedni.A HAL Laboratories Kirby: Canvas Curse nevű játékában egy élő, rózsaszínű labdát kell a játékosoknak szörnyekkel és csapdákkal teleszórt tájképen keresztülgurítaniuk. A játékot a Nintendo DS érintő-képernyőjén játszák. Digitális ceruza segítségével szivárványszínű hidakat, mozgólépcsőket, pajzsokat festhetünk a guruló golyó védelmére. A játék gyors reflexeket igényel, s csak hosszas gyakorlással tanulható meg. Nintendo kénytelen egyre élvezetesebb játékokat készíteni, hogy versenyben maradhasson a Sonysokkal gyorsabb és bonyolultabb játékokat megjelenítő konzolával, amelyen olyan csodálatos programok futtathatók, mint a Wipeout Pure, vagy a Hot Shots Golf. A Nintendo új kontroll-sémákkal kísérletezik. A Yoshi: Topsy Turvy játékban mozgásérzékelőket alkalmaznak. Segítségükkel a Game Boy Advance konzol megdöntésével kontrollálhatók az akciók. Yoshi egy antropomorfizált dinoszaurusz, amelynek szörnyekkel benépesített tájképben, emelvények, falak között kell navigálnia. Ha Yoshi falnak ütközik, a falat a konzol megdöntésével mászható lejtővé lehet változtatni. Ha valamelyik szörny túl közel jön, a konzol megdöntésével le lehet csúsztatni a képernyőről. A játék annyira élethű, hogy ha mozgó járművön játszuk, akár tengeri betegséget is lehet tőle kapni. A GlyphX Game tervezőcsoport Advent Rising nevű játéka a szupernatuális jelenségek birodalmába visz. A játék űrállomáson kezdődik. Ahogy keresztülmegyünk a termeken és folyosókon, emberi beszélgetéseket hallunk, amelyek tömegek mormolásává áll össze, élethű atmoszférát teremtve a játékhoz. Emberimádó űrlények után embergyűlölő kreatúrák jelennek meg, virtuális futásra kényszerítve a nagyteljesítményű fegyverekkel felszerelt játékosokat, akiknek különbséget kell tenniük barát és ellenség között. A barátságos űrlényektől levitációt, mentális pajzsok készítését és ellenfeleink tudat-energiával történő felrobbantását tanulhatjuk meg. A játékot zene és Orson Scott Card sci-fi író meglepetésekben bővelkedő forgatókönyve teszi még élvezetesebbé. Külön tanulmányt érdemelnének a felbukkanó űrlények, szörnyek magas irodalmi igénnyel megírt monológjai.