Miközben a magyar közönség André Kertésznek szülőhazájában kevéssé ismert alkotásaival találkozhat a Nemzeti Múzeumban rendezett kiállításon (… és miközben a kecskeméti Magyar Fotográfiai Múzeum a fennmaradásáért és gyűjteménye szakszerű konzerválásáért küzd), azalatt Franciaország legjelentősebb fotómúzeuma, a Chalon sur Saône-i Musée Nicéphore Niépce egy szintén magyar származású fotós, André Steiner (1901–1978) munkáinak szentelt érdekes kiállítást.
André Steiner 1901-ben a Zala megyei Miháldon született, gyerekkora nagy részét Székesfehérváron töltötte, egyetemi tanulmányait pedig Bécsben végezte. 1928-ig az osztrák fővárosban dolgozott elektromérnökként, és amikor a Société Leitz egy Leica fényképezőgép tesztelésével bízta meg, a szakmai feladat egybeesett 1924 óta űzött kedvtelésével, az amatőr fotózással. Bécsi felvételeinek java része jövendő feleségéről, Lilyről készült aktfotó volt, és közülük több olyannal is találkozunk, amelyik előrevetíti a párizsi évek Art déco szellemben készített felvételeit.
Steiner nyolc évi bécsi tartózkodás után, 1928-ban feleségével együtt Párizsban telepedett le, ahol mérnöki diplomájával könnyen álláshoz jutott. 1933-tól a Paramount Filmstudió hangmérnökeként dolgozott, és ígéretes szakmai jövő állt előtte, ő azonban a fotózás kedvéért inkább a bizonytalanabb utat választotta. Már 1933-ban studiót bérelt, ahol maga hívta elő és nagyította felvételeit, tág teret engedve a technikai kísérletezéseknek. Miközben André Kertész New Yorkban éppen a Distorsions-sorozaton dolgozott, addig Steiner Párizsban készített tárgyakról, arcokról, kezekről homorú és domború tükrökkel torzított fotókat. Kertésszel ellentétben azonban Steiner Anamorphose gyűjtőnévvel illetett felvételeinél sohasem alkalmazta motívumként a női testet, jóllehet az akt fontos szerepet kapott művészetében. A bécsi évek aktfotóit Párizsban továbbiak követték, melyeknek egy része ma már nehezen hozzáférhető albumokban is megjelent.
A harmincas évek végére André Steinert Franciaország egyik legismertebb fotósaként tartották számon, aki rangos kiállításokra kapott meghívást, és a legnépszerűbb magazinok, köztük a Paris Match, a Vu és a Voilá közölte fotóit.
A Chalon sur Saône-i kiállítás, melynek címe A szerelem és a fotó ( L’amour et la photographie) André Steiner több mint hetven olyan fotójával ismerteti meg a látogatókat, amelyek jelentős része eddig sohasem került bemutatásra. Az 1928–1938 közötti évekből származó felvételek ugyanis Steiner életének tízéves, boldog periodusában készített, eredetileg nem a nyilvánosságnak szánt családi fotók, amelyeket a fotós leánya bocsátott a múzeumi kiállítás rendelkezésére.
A 2012. január 22-ig tartó esemény folyatásaként a Musée Nicéphore Niépce 2013-ra André Steiner teljes életművét áttekintő retrospektív kiállításra készül.