Whitney Museum of American Art, New York
• 2005. február 11.–május 29.
A kiállítást – ritka kivétel manapság – maga a művész tervezte meg. Célja most is az volt, hogy kilökje egyensúlyából a nézőt. Nem használ sem tematikai csoportosítást, sem kronológiát. Logikai progresszió helyett a művek karneválszerűen jelennek meg, egyszerre provokálva a tudatot és az érzelmeket. Olyan ez a hatás, mintha egy poros padláson kutakodva fedeznénk fel rég halott, hóbortos nagyszülők elfelejtett célzatú, furcsa tárgyait. Hawkinson fő témája saját teste. Saját bőréről, kezéről, lábáról, lábujjairól fest felnagyított közelképeket. Az anyag és a lélek keresztútja a művész kedvenc játszótere. Művészete a húsból alkotott világ csodáján történő egyetlen, hosszú, bolondos meditációnak tűnik. A test, lelkünk tokja kifordul és elegáns egyszerűséggel megmutatja belső részeinek szépségét. Hawkinson egyik fő műve, az Überorgan (2000) a Madison Avenue és az 57th Street kereszteződésénél található IBM épület átriumában áll. Naponta négyszer szólal meg a hangszer. Hangjában a szférák zenéje keveredik a belek munkájának bugyborékolásával, meglehetősen zavarba hozva a műalkotás szemlélőit.
Képek: http://www.whitney.org/exhibition/feat_hawk.shtml