Salon 94 Gallery, New York
Iris van Dongen nagyméretű szén és pasztel rajzai szép, fiatal, ábrándozó nőket mutatnak. Olyanok ezek a képek, mintha a művésznő olcsó, paperback románcok borítójára szánta volna őket.
A legnagyobb, három méter magas rajzon kedves arcú, karcsú, virágos kelmékbe burkolt, farmernadrágot és cowboy-csizmát viselő fiatal nő áll profilban egy kőlap előtt, amelybe a „carpe diem” szavakat vésték, valamikor nagyon régen. A nő a tájat borító ködbe mered, mintha életének legsorsdöntőbb kérdésén morfondírozna vagy egy új pár cipő megvásárlásán. Azt, hogy Iris van Dogen nem valódi könyv-illusztrátor, absztrakt, art deco stílusú fal-rajzai és képeslap méretű, op art-szerű, díszes aranykeretekbe helyezett elvonatkoztatásai bizonyítják. Pop-conceptualistával van dolgunk, aki önfeledten játszik a stílusokkal, egyszerűen a játék kedvéért. Iróniáját sikerült olyan mélyre rejtenie, hogy azt csak az találja meg, aki nagyon-nagyon akarja.