Zwirner & Wirth Gallery, New York
A kortársművészetek piaca annyira fel van pumpálva manapság, hogy még az aukciós házak szakértői is meglepődnek, milyen szédületes összegekért kelnek el olyan munkák, amelyeket senki sem gondolt addig túl fontosnak. Ez történik Marlene Dumas, az 51 éves, Dél Afrika-i születésű festőművésznő esetében is, akinek művei az élő fetőművésznők munkái közül a legmagasabb áron találnak gazdára. 2002-ben még 50 000 $ dollár körül meg lehetett kapni egy-egy festményét. Egy évvel később, a Feather Stola című képe már több mint 300 000 $-ért kelt el Christie’s londoni aukcióján. Amikor munkái 2004-ben a New York-i piacra jutottak, megtöbbszöröződtek az árak: A Young Boys című képéért csaknem 1 millió $ fizetett egy gyűjtő, Julie, die Vrou című, 1985-ben készült festménye 1 240 000 $-t ért vásárlójának. A rekordot a The Teacher című képével érte el, ezért 3 600 000 $-t kapott, meghaladva az addigi rekorderek – Eva Hesse (2 200 000 $) és Agnes Martin (2 600 000 $) árait. Nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy sikerét nem művei minőségének, hanem a mögötte álló hatalmas PR aparátusnak köszönheti a művésznő. London legjobb művészettörténészei, szakírói, hirdetési szakemberei dolgoznak neki, akiknek honoráriuma is benne van az eladott képek csillagászati áraiban. A garancia arra, hogy képei továbbra is rekord-árakon fognak elkelni az az újságokban időről-időre megjelenő hír, hogy nála többet élő művésznő még nem kapott művéért.