Az alapító, az alapítvány elnöke és Hegyi Lóránd művészettörténész ismertették az alapítvány céljait, valamint bemutatkoztak a most nyílt kortárs művészeti kiállítás művészei is: Bakos Gábor, Weber Imre: Vágy; Anri Sala: Intervista – A szavak megtalálása (betavideo, 1998); Jiri Cernicky: Bin Laden lámpása-sorozat; Szabó Ádám: Magyarország : Görögország – 2 : 2; Szépfalvi Ágnes, Nemes Csaba: common name production; Szilágyi Lenke, Köves Éva, Kupcsik Adrián, Nagy Kriszta, Baranyay András, Pascal Pinaud, Iski Kocsis Tibor, Gerhes Gábor, Gyenis Tibor.
A viszonylag rövidre sikeredett sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az Andrássy úti palota három felső színtjén időszaki kiállítások váltják majd egymást kéthavonta. A tárlatokkal együtt színházi bemutatóknak, előadóesteknek, koncerteknek, fogadásoknak is otthont ad a reprezentatív épület. A második emeleten 100 személyes előadótér állítható össze mobilszínpaddal, korszerű fény- és hangtechnikával. A harmadik színten lévő hangstúdióhoz közvetlen video- és hangkábel kapcsolat biztosít lehetőséget saját CD-felvétel rögzítésére is. Az audiogiude-rendszer speciális szolgáltatása a háznak. A földszínten étterem, kávézó és ún. múzeum-shop is helyet kapott.
A nyitókiállítás címe: Új lapot nyitunk … mely némi kétértelműséggel bír, hiszen, ahogy Hegyi Lóránd többször is utalt rá, az elmúlt hónapok viharos eseményei felborzolták a KogArt körül az állóvizet. Hegyi kitért arra, hogy Magyarországon rossz szokás, hogy mindenki kritizálja azt, aki valamit létrehoz, de a kritika általában nem építő jellegű, nem párbeszédre inspiráló. Itt egy magánkezdeményezésből létrejött művészeti mecenatúráról van szó, amely nemcsak a hazai művészeket, hanem az EU-hoz most csatlakozó, és a még nem csatlakozó európai országok művészeit kívánja felkarolni és bemutatni. Kiemelte Albániát és Oroszországot, amely országok mindig Európa térképén voltak és lesznek, függetlenül az Európai Uniótól.
A sajtóbemutató alkalmából a földszinti étteremben hatalmas fogadást adtak, de valahogy senkinek sem volt kedve az étkezéshez… Nehéz pontosan megfogalmazni miért, hiszen örülhetnénk és mégis …, mégsem tesszük.