Tania Kovats a brit művészet új vonulatának kiemelkedő képviselője. A yBa (young British artists) köldöknéző hedonizmusának gyorsan lejárt szavatossága után a brit művészeti színtéren vákum keletkezett, melyet olyan fiatal művészek töltenek be, akik inspirációjukat a modernizmusban vélik megtalálni. Modernizmushoz való viszonyuk azonban nem a posztmodernre jellemző referencia citálással és idézgetéssel jellemezhető, hanem a gyökerekhez való visszatéréssel. Nem nosztalgiával fordulnak a korai XX. század modern mestereihez, hanem esztétikájukat kiterjesztve mintegy folytatják, tovább építik a modenizmus kerékbe tört torzóját.
A szobrászok új generációjának megjelenését a Whitechapel Galéria 2002-es Early One Morning című kiállítása jelezte. Tania Kovats ehhez az új non-figuratív, formalizmust újjáélesztő generációhoz kapcsolódik, közvetlen elődjének Anish Kapoor és Barbara Hepworth tekinthető. Kovats korai munkáiban az építészet és az utópia kapcsolatát vizsgálta, az utóbbi években pedig leginkább a geológiai értelemben vett táj foglalkoztatja. Vera című diorámájában doveri sziklák miniatűr makettjét készítette el, a műben a misztifikált nemzeti identitás geológiai vetületeit vizsgálja. Rajzain többek között a Brit-szigetcsoport csaknem 2000 szigetét térképezte fel (The British Isles, 2004), Kaliforniában pedig a Szt. András törésvonalról készített rajzokat.
Jelenleg a régészek szerint valószínűleg bronzkori, uffingtoni sziklába vájt fehér ló történetét kutatja és arra reflektáló művet készít.
Tania Kovats április 5-én délelőtt 10 órakor A Magyar Képzőművészeti Egyetem Adrássy út 69–71. szám alatti épületében tart előadást műveiről és egy általa szerkesztett könyvről, amely a rajz szerepét dolgozza fel a képzőművészetben.