LONDON – Ma nyílt meg a május 31-ig látható “In-A-Gadda-Da-Vida” című kiállítás a Tate Britain múzeumban. A cím egy amerikai rockegyüttestől származik, eredetileg a szám címe “In the Garden of Eden”, vagyis az Édenkertben lett volna, de az énekes illuminált állapotban nem tudta kimondani a szavakat. Már a cím is világosan utal a nyilvánvaló témaválasztásra, a bűnbeesés története eredeti mítoszának kortárs következményeire.
A kiállítás mindezen kívül a három művész eltérő formai és anyagi megközelítését, és a metaforák különféle használatát is összehasonlítja. Lucas evilági témákat és közhelyeket használ fel, eldobott tárgyakat, mint pl. pizza-házhozszállítási címkéket és cigarettákat; Hirst komplex installációkat készít vitrinekben, valamint pillangókból és legyekből alkot festményeket; végül Fairhurst anyagai az újságpapírtól és poszterektől a bronzig és a gyantáig terjednek.
Angus Fairhurst, Damien Hirst és Sarah Lucas 1986-ban találkoztak a dél-londoni Goldsmiths College szépművészet szakán, majd a Fiatal Brit Művészek csoport tagjaiként nagy figyelmet kaptak az 1990-esévekben. Azóta mindhárman nemzetközi karriert futottak be, és bár közeli barátok maradtak, ez 1998 óta az első közös kiállításuk.
A kiállításon bemutatott egyes művek értelmezési nehézségek elé állíthatják a látogatókat.