A malware támadás még napokkal ezelőtt, valószínűleg október 20-án történhetett, de az esetről csak most jött ki híradás, először a TimesHub számolt be róla, majd az Artnet News, maga az MCH csak 29-én jelentette be a támadást.
A svájci MCH Csoport, az Art Basel anyavállalata és a hozzá kapcsolódó összes vásár és rendezvény, így a Hong Kong-i és a Miami Beach-i művészeti vásárok, valamint egyéb nagy, nemzetközi események, mint például a Baselworld óra- és ékszervásár felelőse is, e-mailben tájékoztatta ügyfeleit a történtekről és javasolta, hogy jelszavukat változtassák meg a vásárok online platformjain. Eközben azonban a sajtónak nem adott egyértelmű választ arra, hogy a betörés mennyiben és milyen mértékig érintett például ügyféladatokat.
A cég nyomozást is kezdeményezett az ügyben, egyben közölte, szorosan együttműködik a svájci kiberbiztonsági hatósággal az eset felderítésén. A világ talán legfontosabb kortárs művészeti vásárait bonyolító cégcsoport igyekezett mindenkit megnyugtatni, hogy „a belső és külső kommunikációs csatornák” már biztonságosan működnek és a cég a rendszereiben és szolgáltatásaiban keletkezett károk helyreállításán dolgozik.
Nyitókép: A 2018-as Baselworld óra- és ékszervásár. Fotó: usa.watchpro.com