A világ egyik legnagyobb múzeumának mai vizuális arculatát még 1971-ben alakították ki, egy „face lifting” tehát tulajdonképpen időszerű volt már. Ráadásul ehhez most remek apropó is kínálkozott, a Met ugyanis márciusban új kiállítóhellyel bővül: ekkor nyílik meg az épület tervezőjéről, Breuer Marcellről (Marcel Breuer) elnevezett Met Breuer, ami egészen tavalyig a Whitney Museum of American Art otthona volt, nem messze a Met fő épületétől.
Az arculatváltás első kiszivárgott eleme az új logó volt, ami enyhén szólva nem aratott osztatlan sikert. Az eddig használt, világszerte jól ismert logó, amiben csak a múzeum nevének kezdőbetűje jelent meg, egy Leonardo da Vincinek matematikaleckéket adó szerzetes, Fra Luca Pacioli fametszetén alapult.
Íme a Met régi, jelenleg még „szolgálatban lévő” logója…
Forrás: metmuseum.org
Az új, vörös logón a The Met felirat jelenik meg két sorban, némileg a 70-es évek lifestyle magazinjainak címlapjára hajazó stílusban. Justin Davidson Pulitzer-díjas kritikus szerint az új logó, amit a Wolff Olins branding cég tervezett, olyan „mint egy vörös emeletes autóbusz, amin az utasok a hirtelen fékezés következtében egymásra torlódtak”. Mások kevésbé kíméletesek és egyenesen katasztrófáról beszélnek, miközben persze olyanok is vannak, akik elégedettek az új logóval és egyszerűen „cool”-nak tartják azt. Amy Lee, a Wolff Olins stratégiai igazgatója azzal indokolta választásukat, hogy az új logónak elegánsnak kell lennie, mivel a Met egy ikon, ugyanakkor időtlennek is, hogy minden nemzedéket megszólítson és barátságosan üdvözöljön. Természetesen az új logó védelmére kelt a múzeum elnöke, Daniel Brodsky is, aki szerint a világ változik, a Met is változik és az új logó is ezt a változást tükrözi. Karim Rashid, az ismert New York-i designer ezt másképp látja: „Én is a változások pártján állok, de tudni kell, hol szükséges a változtatás és hol nem. A múzeumoknak nem kell divatosnak lenniük” – nyilatkozta.
… ez pedig már az új, márciustól érvényes. Forrás: artinfo.com
Persze minden csoda három napig tart és nem valószínű, hogy a zömében negatív fogadtatás meghátrálásra kényszeríti a múzeumot. Ezért aki március után New Yorkban jár, minden bizonnyal már az új logóval fog lépten-nyomon találkozni.