Kinevezése biztosan javít kicsit a férfiközpontú művészeti élet férfi-nő arányain. És ezért mégcsak Montenegróba sem kellett mennie és saját múzeumot alapítania, ahogy a Pussy Riot egyik tagja tervezi.
A 2000 májusában megnyílt Tate Modernnek Frances Morris a negyedik igazgatója, a svéd Lars Nittve, a spanyol Vicente Todoli, és a belga Chris Dercon után. Amióta tudni lehetett, hogy új igazgatót keresnek, mivel 2015 áprilisában kiderült, hogy Dercon elmegy és a berlini Volksbühne színházat fogja a továbbiakban irányítani, mindenki arra tippelt, hogy a Tate ismét Európából vagy éppen Amerikából hozza majd az új vezért. Relatív meglepetés, de mindenképpen kiváló döntés volt, hogy ez esetben házon belülről jött az utód, mert a Tate-veteránnak is nevezhető Frances Morrist nevezték ki.
Az 57 éves Morris 1987 óta dolgozik a Tate-nél, legutóbb a nemzetközi gyűjtemény főkurátoraként, igazgatójaként. Számos komoly kiállítás tető alá hozása fűződik a nevéhez, a legfontosabbakat pedig a művészeti szcéna legjelentősebb nő művészeinek szentelte, 2007-ben Louise Bourgeois-nak, 2012-ben Yayoi Kusama-nak, 2015-ben pedig Agnes Martin-nak.
Kinevezésével nem kevés gond és valószínűleg, még több öröm és dicsőség szakad Morris nyakába. 2016. június 17-én nyílik a Tate Modern új épülete, a New Tate Modern, ami 60 %-kal fogja megnövelni az intézmény alapterületét, és számtalan új és speciális kiállítóteret teremt, pl. az élő művészetnek, a filmnek és az installációs művészetnek. Az új épület a mostani mögött épül, és ugyanaz a – 2001-ben Pritzker-díjat is elnyert-, Herzog & de Meuron svájci építésziroda tervezte, aki a Tate meglévő épületének átépítését, ez ugyanis eredetileg egy az ’50-es években Giles Gilbert Scott által tervezett erőmű épülete volt. A New Tate Modern 260 millió angol fontba (kb. 107 milliárd forint) került, de biztosan megérte az árát, mivel a Tate Modern eddig is sikeres volt, évről évre egyre nagyobb bevételeket és nézőszámot produkál, és az új épülettel még szélesebb kínálattal, művészeti spektrummal és új funkciókkal jelentkezik majd. Az új épület fog teret adni pl az Artist Rooms gyűjteményének, kiállításainak, és az első az épületben, szimbolikus módon egy Louise Bourgeois-kiállítás lesz.
Frances Morris kinevezését, az enyhe meglepetésen túl egyhangú szakmai egyetértés övezi, mindenki kiemeli a Cambridge University-n és a Courtauld Institute of Art-on művészettörténészként végzett szakember érzékenységét, szakmai tudását, innovativitását. Amely kvalitásokat fényesen bizonyíthatnak majd a Tate Modern 2016-os kiállításai, olyan művészekkel, mint Georgia O’Keeffe, Robert Rauschenberg, Mona Hatoum, Bhupen Khakhar, és Wifredo Lam.
A Tate-ben egy ideje nagy a személyi mozgás, Chris Dercon áprilisi bejelentését ugyanis egy hónappal előzte csak meg a Tate Britain igazgatónőjének, Penelope Curtis-nek a bejelentése, hogy 5 év után a lisszaboni Calouste Gulbenkian igazgatói posztjára távozik. Utódja Alex Farquharson lett, a Nottingham Contemporary korábbi igazgatója.