Vasárnap a Frieze utolsó napjával lezárult a londoni kortárs képzőművészet legeseménydúsabb hete. A Frieze idejére a városba érkező nemzetközi gyűjtőknek és kurátoroknak mindenki kedvében próbál járni, a múzeumok éppúgy mint a magánszektor galériái októberre tartogatják legfontosabb kiállításaikat. Ilyenkor szinte nem telik el nap egy-egy új, jelentős megnyitó nélkül, de a színházak és koncerttermek is az évad legkiemelkedőbb előadásaival készülnek az új művészeti főszezonra, a látogató pedig a bőség zavarával küzd.
A Frieze-hez több kisebb művészeti vásár kapcsolódik, a legtöbb figyelmet talán a Zoo Fair kapja, melyet a Frieze-el egyidőben és annak helyszínéhez közel, a londoni állatkertben negyedik alkalommal rendeztek meg. A vásár a korábbi húsz galéria helyett az idén negyven galériának és non-profit szervezetnek kínált bemutatkozási lehetőséget. A korábban csupán Londonra fókuszáló vásáron megjelentek berlini, los angelesi és mexikói galériák is.
A Zoo-Fair-hez az idei évtől egy a Perrier-Jouet pezsgő szponzorálta díj is kapcsolódik, melyet Jason Fox amerikai művésznek ítéltek oda. Szintén új jelenség a vásáron a különböző művészeti projektek jelenléte, köztük Alexander Petrelli performansza, melynek keretében afféle „mutogatós bácsiként” járja a vásárt, kabátjában kis műveket kínál eladásra, többek között Oleg Kulik és a Dubossary-Vinogradov páros munkáit. Immár hagyomány, hogy a vásárhoz egy úgynevezett Portfoliót adnak ki, amelyben kurátorok ajánlata alapján néhány kiállító művész sokszorosított grafikája található meg. A 30 példányban kiadott Portfolió ideális választás a kezdő gyűjtő számára, a 3000 Fontos ár is szinte barátinak mondható, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a válogatásban olyan művészek is szerepelnek, akiknek nemrég került be munkája a Tate és más jelentős múzeumok gyűjteményébe.
Míg a Frieze a kortárs művészet nagy neveit kínálja a legnagyobb gyűjtőknek és befektetőknek, a Zoo a művészek új generációjára koncentrál és a jó szemű gyűjtőknek ad lehetőséget a jövő csillagainak mai áron való beszerzésére, hiszen az itt bemutatott művészek egy része néhány év múlva Frieze-sátorban lesz majd fellelhető. A Store Galéria standján pl. Bedwyr Williams állított ki, aki a legutóbbi Velencei Biennálén Wales-t képviselte, az FA Project standja pedig Polly Morgan kis madárpreparátumokat tartalmazó munkáit kínálta. (Morgan nagyobb művei a Gagosian Galéria egyik nyári kiállításán is szerepeltek) A Zoo a nagy gyűjtőket is izgalomba hozza, Saatchi éppúgy vásárolt itt, mint Stuart Evans, a Simmons & Simmons legendás gyűjteményének kurátora, vagy Anita Zabludowicz, aki jövőre nyitja meg Londonban a gyűjteményét bemutató múzeumot.
A Zoo Fair szponzorai között az Art Council mellett megtalálhatóak a nagy gyűjtők (Saatchi, Zabludowicz) és a kiemelkedő galériák, pl. a Frieze-en kiállító White Cube, Victoria Miro, Maureen Paley és a Huser & Wirth Galéria is csakúgy mint Damien Hirst egyik cége, az Other Criteria. A támogatók az új tehetségek felfedezését éppenúgy üdvözlik, mint az új, fiatal gyűjtők megjelenését, akik stabilabbá teszik a kiszélesedő piacot.