A Kunsthalle Wien április 2. és április 25. között először mutat be Ausztriában az örmény-orosz filmrendezővel Artavazd Pelesjannal foglalkozó kiállítást. Pelesjan dokumentumfilmjeiben a költészet és a mindennapi élet között ingázik, a hangok és a képek kompozíciója Dziga Vertov és Szergej Eizenstein hatásait mutatja.
A “Századunk” című mű már egyszer kulcsszerepet töltött be Paul Virilio “Ce qui arrive” kiállítását a párizsi Cartier Alapítvány rendezésében. A film a huszadik század civilizációjának történetét feldolgozó eposz, ami kiemeli azt, amit Hanna Arendt már 1968-ban felfedezett, hogy a fejlődés és a katasztrófa ugyanazon érme két oldala.
Peleschjan az ún. távoli montázs-szerkesztési technikát alkalmazza, amit ő fejlesztett ki és írt le először. Ez a módszer lehetővé teszi a képek egymásba mosását és átalakítását a zene ritmusának megfelelően: “Ha két fontos filmrészlet, két jelentéshordozó egymás mellett áll, nem próbálom meg őket összehozni, sem ellentétbe állítani, hanem inkább távolságot teremtek köztük”, mondta el Pelesjan saját módszeréről.