Hogy a legjobban élvezhessük ezt a kiállítást, tanácsos tökéletesen mozdulatlanul állni a monitor előtt, amelyen a Black Monday (Fekete hétfő) című, 2006-ban készült video-mű állóképei peregnek. A képeken tűzijáték-rakéták robbanásai láthatók, egy elhagyott gyárépület belsejében, a spanyolországi Bilbao ipari negyedében.
40 szinkronizált fényképezőgépet használva a művész több mint ezer fényképet készített 17 robbanásról. A képeket számítógépébe scannelte, megvágta és video-filmet állított össze belőlük. Ismétlődő, ambiens, elektronikus zajokat használt a film hangjának összeállításához. Az eredmény egy sokarcú, hipnotikus reprezentáció: olyasmit láthatunk, amit a valóságban nem mutatna az emberi szem. Időben és térben mozdulatlanná merevedett robbanások felhői alkotnak lenyűgöző szépségű szobrászati formákat. Mintha a Világegyetem születésének, óriásgalaxisok ütközésének, Isten műszakkezdésének lennénk tanúi. A képek olyan erősek és olyan finom érzékkel válogatva, olyan műgonddal tranzicionálva követik egymást, hogy a video nézőjének eszébe sem jut, hogy állóképeket lát.
Lehmann Maupin Gallery, New York