A felszínen Nathan Carter munkái a kommunikációról, transzportációról és hálózatokról szólnak. Nagyméretű, szélesen elterpeszkedő szobrai és nyers kollázsai rekreálják a földalatti vasutak hektikus spagettijét és a rádiókészülékek filigrán kapcsolási rajzait. A képek címei a légiközlekedés irányítói, a rendőrség és kémszolgálatok tömörített szakmai zsargonját idézik. A munkák azt sugallják, hogy a művészt nagyon érdekli az amatőrség és a professzionalizmus közötti különbség. Az ENSZ logója és koponyamatricák gyakori motívumai képeinek, amelyek miattuk politikai konnotációkat is felidéznek. A diplomácia és a kalózkodás emblémáit keverve a művész valamiféle paritást sugall a profi és az amatőr, a békefentartók és a szabotőrök, a kémkedés és a megfigyelés kevésbé gyanús kommunikációs formái között.
Casey Kaplan Gallery, New York